fredag 31 augusti 2007

Judiths hälsning

Hej alla!

Nu har jag varit i min nya skola i en vecka, utom i måndags när jag var sjuk. Min lärare heter Mrs Stone och min engelskalärare Mrs Mannings. De är nog snälla men jag har nog svårt att veta vad de säger. Pappa har följt med mig till skolan hittills, och Eric också. Det är långa skoldagar och det är ganska tungt, litet ledsamt efter mamma och pappa hinner jag få.

Mina klasskamrater kommer från många olika länder, Japan, Sydkorea, England , Polen, Tyskland, Frankrike, Spanien, Indien, Kambodja, Australien, Nya Zeeland och Kina.

Det blir nog lite roligare för var dag. Idag hade vi pizza till lunch. På morgonen får vi mellanmål,
fruit or cake, då får man välja frukt eller kaka. På morgonen ringer en lärare i klockan på skolgården och då stannar alla upp. Sen ringer han i klockan en gång till och då ställer alla sig i kö. Sen ringer han ännu en gång och då få vi snart gå in med våra lärare.

Nu blir det skönt med två lediga dagar.

Hälsningar åt alla mina vänner
Judith

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om man hade haft skolkamrater från Japan, Sydkorea, England , Polen, Tyskland, Frankrike, Spanien, Indien, Kambodja, Australien, Nya Zeeland och Kina i småskolan i Högnabba 1954 när moffa började skolan för exakt 53 år sedan imorgon, 1 september. Imorgon är det åxå 50 år sedan mommo började småskolan i Såka. Man kan undra vad Judith gör imorgon när det är ledigt från skolan.

Anonym sa...

Jag har bara havit klasskompisar från sibbo. Ha det så rolit.

Anonym sa...

Hej Judith! Jag har också haft klasskompisar från många länder, men inga Kambodjianer eller Nya Zeeländare. Hoppas du fått (och får) många nya kompisar!

 
Site Meter