Det ser man ju att ensam behöver man inte åka till jobbet. Det är rätt mycket armbågar enligt Robert. Och det finns ingen regel som säger att de som ska ut ur tåget får passera dörröppningen först, utan de som ska in kommer först om man inte resolut trycker sig ut.
Det är mycket som är sanslöst med trafiken här, de regler man håller som heliga hemifrån existerar inte. Ska man göra vänstersväng från en stor väg med hysteriskt mycket mötande trafik så ska man bara svänga och hoppas att den mötande trafiken stannar. Och det gör den oftast, utan att ens tuta speciellt mycket. Alla gör så. Skulle man vänta ut den mötande trafiken så man aldrig komma nånvart. Men det ska erkännas att jag (Sofia) reflexmässigt blundar ibland och hoppas på överlevnad än en gång...
måndag 27 augusti 2007
Robert underground
Upplagd av
Shanghajarna
kl
18:31
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar