Ja, så var det äntligen dags. Nu har vi planerat och funderat och väntat så länge, nu ska det bli av. Shanghai nästa.
Barnen både vill och vill inte åka, mest kanske vill ändå, trots att det känns som att åka till "det stora okända". Judith har nog egentligen ingen susning om vart vi riktigt är på väg, det är svårt nog att förstå var gränsen mellan t.ex. Finland och Sverige är. Terjärv, där både mommos och fammos finns, är väl inte i Finland, eller?
Kina, Shanghai, ja, visst blir det ett äventyr.
Vi har haft tur som fått ta del av tips från de andra österbottniska familjer som redan bott i Shanghai en tid, det har hjälpt mycket att veta vad som lönar sig att ta med härifrån Finland. Fast jag undrar hur roligt det blir att äta alla pastasåser vi köpte på Prisma, kanske man kan äta ris med pastasås, och nudlar med pastasås? Kaffe blev det också köpt en del, te lär man få tag på i Shanghai. Rågbröd och ost har vi ätit så mycket i sommar så det står oss upp i halsen, men det lär man bli sugen på så fort det inte längre finns att få tag i.
Nu ska jag ta fram mandarinparlören, det får bli nattlektyren.
Mera sen när vi kommit en bit på väg. Gonatt. /Sofia
onsdag 15 augusti 2007
Avfärden närmar sig...
Upplagd av
Shanghajarna
kl
02:48
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
5 kommentarer:
Trevlig resa och hoppas flygturen går bra! Snacka om att vara avundsjuk...
När ostindienfararen "Götheborg" seglade iväg till Kanton, Kina på 1700-talet försvann hälften av besättningen i umbäranden redan på vägen dit. Det lär nog gå better när Shanghajarna drar i österled. Nu en sak i taget, stort Lycka till med själva resan. Till resten lär vi återkomma.
Trevlig resa.
Happy landings...lycka till med alla de utmaningar som väntar er. Njut av det som är nytt och ha roligt.
HOPPAS RESAN GÅTT BRA!
LITE INFO OM FOTIS!SPELADE MOT KUFFEN P-9,VI KLARADE 2-2,FÖLJANDE
MATCH MOT SUNDOM,FÖRLUST 0-4.
Skicka en kommentar