
Här far gänget iväg mot Judiths första skoldag. Eric med samma färdmedel ännu. Alla barnen ser så prydliga ut i sina uniformer. För säkerhets skull skrev vi 2B på Judiths hand och hängde en adresslapp kring halsen. Eric har både namn, adress och telefonnummer på gipset. Allt för att lugna mamman.

Gladeligen for hon iväg.
Lite dryfft efter mamma hade hon nog under dagen. Inte lätt när man inget förstår och inte vet vad som ska hända under skoldagen. Men läxa fick hon redan första dagen, men den var inte så svår; att lära sig A, typ a house, a roof och så. I morgon fortsätter äventyret.
11 kommentarer:
Hej, Judith ser ut som en van skolflicka redan. Tryggt med namnlapp tycker mommo också!
Heja Judith!
Det där med engelska i skolan istället för Karperösvenska är häftigt, visst Judith..!
Hej, Judith. Du ser fin ut i din skoldräkt, tycker jag.Är det spännande att gå i Skolan ?
Hälsningar Jessica
Hej Judith å Erik!
Ha så trevligt i skolan. He går nog säkert bra!
PS. Ti kan väl int na Smuåbönders dialekt tär, så ni får lära dem det om i skulle vara lite problem me er Engelska:)
Hej!
Vad fint det ser ut där! Det var roligt att få läsa och se hur ni har det, trots att det var lite tråkigt detdär med benet, men sådant händer...Här var det riktigt höst-väder igår, kyligt och regnigt, men idag visar sig solen igen. Ha det så bra!
H: Inki, Dan o pojka
Vad är det för lirare som sitter på stolen i bakgrunden på den översta bilden?
Svar på Jonas fråga:
Det är en man från FC Vakten som bara sitter där och väntar på att Eric ska bli kvitt gipset (så han får en kompis att lira med). När man går förbi så brukar han säga "Nji hao".
Ok, tryggt med vakt som håller koll.
Han verkar prata samma språk som Måns-Josef, Mja-au brukar han hälsa!
HEJ judith vilken fin skolflicka ha det så bra
Skicka en kommentar