måndag 20 augusti 2007

Robert på jobb, dag 1

Idag är min första dag på nya jobbet. Eller jobbet är ju rättare sagt det samma som tidigare (samma projekt, samma personer, samma produkter etc.), men kontoret är nu i Shanghai i stället för Vasa.


Kontoret ligger på östra sidan om floden (Pudong area), på gatan Pudong Nan Luo nr 855. Byggnaden heter World Plaza och vi håller till på 18de våningen (huset har runt 30 våningar).

Arbetsresan idag tog en hel timme (chaffören körde lite fel + gatuarbete), men i normal fall ska man klara det på runt 30min.

Idag blir det inte mycket mer gjort än praktiska saker som: hälsa på nya o gamla bekanta i kontoret, fixa en arbetsstation, skriva på arbetsavtal, äta lunch (Lin Lei bjöd idag), öppna bankkonto (ICBC, Industrial and Commercial Bank of China) och sen förstås bör ju Bloggen uppdateras.

Foton nedan är tagna från kontoret. Ett västerut och det andra österut. Vi har fin utsikt över halvfärdiga SWFC och redan 10 år gamla TV-Tower.






5 kommentarer:

Anonym sa...

Inte så stor skillnad på den utsikten och den på gamla kontoret i Vasa väl...

JonasG sa...

Det är säkert många som ska till jobbet samtidigt? Jag ser inte Pia på någon av bilderna efter tullen. Satte de henne i karantän kanske?

Anonym sa...

Jo Pia hon kom nog genom tullen, så allt är nog i sin ordning. Ska försöka få med henne nästa gång.
Rooobert

Anonym sa...

Hör på China News att det varit en riktigt pustig dag i sydvästra delen av det enormt stora landet ni nu bor i. Av bilderna att dömma tycks "Pabuk" ha förskonat Shanghai, tillsvidare.

Anonym sa...

Råder det simförbud då shanghajarna är i poolen? Compounden ser jättefin ut. Bor det mycket folk där? Gränibyji hälsar

 
Site Meter