lördag 15 september 2007

VM fotboll


Igår var vi på fotbolls VM (damernas) på Hong Kou stadion i Shanghai. Första matchen Japan-Argentina missade vi nästan pga trafikstocking ock andra diverse förseningar. Den slutade 1-0 till Japan och vi hade turen att se målet som gjordes i 91:a minuten.


Andra matchen mötte England Tyskland. Trots många fina anfall och skott slutade matchen 0-0.


Stämmning var fantastisk i stadion som drog 30.000 pers (var nästan slutsålt). Vågen gick runt o runt så man missa delar av matchen.

Lite trångt var det, men Kineserna väjde snällt (får tacka Eric o hans kryckor för det).












4 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj på er!
Va trevligt att följa ert nya liv därborta!
Helt rätt att ha en barnpigo. Va tuff du är Pia som tar för dej av olika aktiviteter. För att inte tala om Eric och Judit med nya kompisar och nytt språk, det hade aldrig "faster" Marita klarat av. Hoppas Eric snart blir av med sitt gips, och kan börja spela fotboll igen. I Stockholm är det mycket blåsigt idag och värre skall det bli har dom sagt,det är höst. Vi får tända lite ljus och mysa i TV-soffan, kanske se nån bra film eller så. Uffe hälsar!

Kram till Er alla!

Anonym sa...

Roligt att ni slipper på vm-fotboll! vi är avudsjuka. Nästa vecka är vår "sista vm-match"=P-9 i norrvalla, hopppas att ni hejar på oss.... Ha det så bra, Oliver ,Filippa , Lena o Pasi

Anonym sa...

Heja heja I-JBK!!!
Klart att vi håller tummarna för I-JBK. Mycket rörelse och skott, då grejar ni nog hem segern.

Anonym sa...

Ser att tidningarna just nu skriver om tyfonen "Wipher" som verkar vara påväg rakt emot er i Shanghaj med en sjuh-tes fart, 55 meter/sekunden sägs det. Håll er inne!

 
Site Meter