onsdag 5 september 2007

Mammans nya intresse

Det går ju inte att sitta hemma och uggla på dagarna. Idag har jag testat "Chinese painting" och det var jättekul. Vi var en tio tolv stycken, de flesta mera erfarna. Den som drog kursen var en kines som först målade en mall som eleverna sen skulle måla av. Först målade han en mall för de mera erfarna och sen en enklare variant för oss nya. Det blev olika kinesiska blommor och växter. Det är en konst att lära sig använda de mjuka, fina penslarna.

Edgar var också med, ammades 2 gånger under 2 timmar. Jag stod och målade med honom hängande på magen. Ingen annan hade baby med... borde skaffa ayi, dvs barnflicka. Åtminstone 2 timmar på onsdag förmiddag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att det blir utställning vad tiden lider...

Anonym sa...

Hejsan Sofia!
Låter intressant det där...kanske man får köpa nå vackra tavlor sedan då;)Hälsar Åsa

Anonym sa...

Hej hela familjen!!

Vet ju att det finns en konstnärlig ådra,passa på att ha en barnflicka,sen blir det storverk....hälsar mormoster Ulla

Anonym sa...

Det är trevligt med lite ombyte lycka till hälsningar åt alla

 
Site Meter