torsdag 6 september 2007

Mystiska gröna män

Plötsligt så står det bara någon där, på vår bakgård. Vi vet inte riktigt vad mannens mission var men misstänker att det har med insektsbekämpning att göra. Han gick omkring och sprutade.

Man får se till att vara påklädd om man inte har gardinerna fördragna. Ibland kommer det flera gröna gubbar samtidigt, som t.ex. när det skulle klippas gräs; en som plockade ogräs, en som körde gräsklipparen och en som såg på. The more the merrier.

Men varje grön man har bara sin egen lilla uppgift och aktar sig noga för att ta någon annans uppgift. Hörde av en granne att det pga närliggande byggarbetsplats hade blåst in en plastpåse på gräsmattan. Och det var ju problematiskt för nu råkar det inte finnas några anställda plastpåseplockare. Så trots att det var tre gubbar inblandade i gräsklippningen så kunde ingen flytta på påsen. Med påföljden att plastpåsen hamnade under gräsklipparen och blev till tio mindre plastpåsebitar istället, utspridda på den fint klippta gräsmattan.

Så här är det, ingen vågar ta ansvar för mer än de har betalt för. Eller vill.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kommer hit per tefat, per tallrik och filéfat
per kaffefat med små små blommor på.
Då bleknar ni i synen och lyfter ögonbrynen
och nyper i er arm så den blir blå.
Ni tror ni drömmer drömmar, då framför er det strömmar
små gröna män från Mars som hälsar på.
- men det finns förståss gröna män även från andra planeter.

Anonym sa...

Tycker det är helt fantastiskt att det bara tog en vecka drygt för barnen att tycka det är kul med skolan,många kommer aldrig underfund om det......
Heja Judith och Eric

Hälsar mormoster

 
Site Meter