Tisdagkväll och Edgar får sin gonattflaska.
Judith ska somna strax och killarna kollar Sverige-Nigeria, damernas fotbolls-VM. Det har just köpts biljetter till England-Tyskland som spelas i Shanghai på fredag. Det ska bli kul för Eric som ju måste tröstas litet pga gipset.
Mamman ska dock också på nöjestripp i helgen, troligtvis. Biljetterna är inte ännu inhandlade. Amerikanska långköraren '42nd street' går i Shanghai nu och några tjejer från vårt compound ska se den tillsammans. Om vi får biljetter vill säga.
Idag har hemmamamman prövat klubbhusets gym, det blev litet gång på springmatta, man kan ju inte ta ut sig för hårt efter ett års total vila... Imorgon ska jag dit på nytt, men först blir det målningskurs. Edgar får höra filippinska imorgon.
Nu har läxmängden börjat öka, efter en hel del kämpande ikväll så fick vi nästan allt klart. Men det blir kinesiska till kvällssaga för Eric. Judith har rätt litet homework ännu, men läser villigt de korta engelskaböcker hon får hem. Och ibland rabblar hon kinesiska termer som åtminstone jag (Sofia) inte förstår. Det blir nog bra det här. Snart kommer finskaböckerna med flyttlasset...
hej hej
tisdag 11 september 2007
Fotboll och andra nöjen
Upplagd av
Shanghajarna
kl
19:40
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Hej Eric, Sverige spelade oavgjort som du såg. Kul om ni får biljetter till en VM-match. Nu åker moff iväg för att hälsa på morbror Jakob och morbror Jonas.
Trevligt för Eric att få se VM match.Lycka till med alla era nya nöjen.Tur att ni fick en barnpiga. Ha det så bra hej då
Skicka en kommentar