
Yes! Äntligen, tyckte nog alla, inte bara Eric. Här syns entren till sjukhuset dit vi for idag. Det var tredje ortopeden som nu bedömde Erics fraktur, inte mycket kontinuitet i patient-läkarrelationen inte... Nå, röntgen var ok, och gipset borttogs efter litet om och med, det var en svettig ortoped som till sist befriade Eric från hans börda. Gipset fick han med som minne. Dock var foten förstås så styv efter 5 veckor i gips så kryckorna lär han nog vilja ta med till skolan imorgon.

Här ses den glada ortopeden hugga in på gipsstöveln.
Sjukhuset var lyxigt värre med marmorinredning och massa annat man inte riktigt är van vid från egna erfarenheter av sjukvård....

Edgar hade vi hemma med Nancy, och tur var nog det. Mamman tyckte nog det räckte med två barn på stan varav det ena med kryckor och det andra trött efter en lång skoldag.
Och på tal om trött; efter sjukhusbesöket kom vi hem vid 8 på kvällen och då var det läxdags. Eric satt till klockan tio med kinesiska och matte, det var hiskeliga mängder de hade att göra. Han stupade i säng och somnade bums. Tuffa dagar ibland...:-)
Men nästa vecka stundar ledigheten, en hel vecka att koppla av från skolarbetet. Det är de sannerligen värda båda barnen.
3 kommentarer:
Va bra att ERIC fick bort gipset.Nu är det bara att vara lite försiktig i början.Duktig har du varit.EDGAR har vuxit så mycket.HEJ HEJ Till er alla faffa o fammo.
Såg ortopeden lika glad ut då han var klar? Eddie är ju JÄTTESTOR(eller är Ayn-el vad det nu hette liten)
Ortopedens verktyg påminner om den tång som gamla tandläkarskan i Terjärv använde i början av 60-talet när vi som nu är i den åldern! skulle ehandlas...
Skicka en kommentar