tisdag 30 september 2008

En dag i Mittens Rike


Ni hao!

Efter några inledande dagar i och omkring Season Villas åkte vi idag in till centrala Pudong och de höga husen. Vi nya shanghajare möttes av något som kändes som en organiserad oreda med tusentals byggarbetare och folk som sprang upp och ner och även höger och vänster. Mitt i villervallan försökte mr Lobent störa nationaldagsfirandet i staden men stoppades av lagens långa arm.


Allt förlöpte dock väl och efter en tid fann vi oss till rätta i den myllrande staden. De höga husen och utsikten på andra sidan Huangpu med de engelska kolonialhusen var fenomenal. Ni ser oss posera framför the Oriental Pearl Tower och Huangpu.




Mycket träning på gymmet och storstadsstress kräver även ett besök hos massören. En hårdhänt Kangjunmassage blev det.


På dessa breddgrader slås vi även det rika djurlivet, här porträtterat av K. Anka.



Varma hälsningar från Linda och Jonas på besök i Shanghai.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ser både gott, svettigt och trevligt och högt ut. Med minusgrader senaste natt härstädes är det förståeligt att värmen flyttat till era breddgrader istället.

JG sa...

Massagerummen ser bekanta ut, nya shorts dock! Mr. Lobent får akta sej så lagens långa arm inte kastar in honom i finkan.

Anonym sa...

Åhhhhh vad jag blir sugen på kyckling,speciellt framdelen !!!!

Men kan man på Gotland äta lammögon och andra onämnbara delar,så varför inte

Anonym sa...

Här har vi det regnit o kall blåst,far i morgon till HFORS.till skinnutställningen på TT i VANDA kommer hem på lördag kväll.Vi var i dag till gruppboende var ute med dom jag tog en sväng med gammla farmor hon hälsa så mycket till er hon var så tacksam o glad när hon satt i rullstolen när vi var ute o se kyrko byn.HÄLS.E.R.S.

 
Site Meter