lördag 10 november 2007

Roberts resa till Peking

Under veckan som gick var jag (och 2 kinesiska kolleger) på besök till Peking.

Ett kineskt oljebolag (Sinopec) planerar bygga båt, och nu var dom intresserade av våra produkter. Så det var ett s.k. försäljningsmöte som vi blev kallade till.

Här framför vårt kontor i Peking (det röda till höger). Vi hyr dock bara en liten del av byggnaden.
Nere till vänster på bilden syns lite gammalt också. Det var tidigare kejsarens ris- o majsförråd (ett antal 100 år sedan under någon Dynasti).




Här pågår tuffa förhandlingar. Vår värsta konkurrent var också där (till vänster på bilden).







Efter 2 dagars möten, blev det paus. Slutligt pris överlämnades i förslutna kuvert åt köparen. Nu är det bara att vänta, vinnare koras den 12 november.
Vi (Mr Li, Mr Pan and Mr Lobelt) belönade oss med en smaklig lunch på en av dom kändare hot-pod restaurangerna i stan (vi satt dock inte hela lunchen axel mot axel).



Vi hade några timmar innan flyget, så vi passade på att ta en titt via Himmelska Fridens Torg. Vasa torg är stort, men det här är större. Ser du Mao på bilden?





Här sover Mao Tse Tung.










Mr Li (William) och jag på torget (bakgrunden ingången till Förbjudna Staden).







Makten...Kinas Riksdagshus. Ingen stark opposition här inte.








En lokal blockflöjtist som fick några RMB (kinapengar) för tonerna.











Bron in till Förbjudna Staden.



Var inne och svängde, men inte mycket mer pga tidsbristen. Vi får se mera på våren då hela familjen planerar besöka Peking






1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken snygg kravatt du har, du får nog se mycket nytt ditt.Ha det så bra.

 
Site Meter