Under veckan som gick var jag (och 2 kinesiska kolleger) på besök till Peking.
Ett kineskt oljebolag (Sinopec) planerar bygga båt, och nu var dom intresserade av våra produkter. Så det var ett s.k. försäljningsmöte som vi blev kallade till.
Här framför vårt kontor i Peking (det röda till höger). Vi hyr dock bara en liten del av byggnaden.
Nere till vänster på bilden syns lite gammalt också. Det var tidigare kejsarens ris- o majsförråd (ett antal 100 år sedan under någon Dynasti).
Efter 2 dagars möten, blev det paus. Slutligt pris överlämnades i förslutna kuvert åt köparen. Nu är det bara att vänta, vinnare koras den 12 november.
Vi (Mr Li, Mr Pan and Mr Lobelt) belönade oss med en smaklig lunch på en av dom kändare hot-pod restaurangerna i stan (vi satt dock inte hela lunchen axel mot axel).
Här sover Mao Tse Tung.
Makten...Kinas Riksdagshus. Ingen stark opposition här inte.
1 kommentar:
Vilken snygg kravatt du har, du får nog se mycket nytt ditt.Ha det så bra.
Skicka en kommentar