Nu var det Erics tur. Han fick en utmärkelse för att han blivit duktig i kinesiska. Han sitter gärna på kvällarna och skriver kinatecken och läser duktigt på sin mandarinläxa.
Föräldrarna var inbjudna att närvara vid ceremonin så vi for, Robert, Edgar och Sofia till BISS, barnens skola, denna regniga dag.
Det var klass 3-6 från primary school som samlats i nya teatersalen, vi fick sitta på läktaren och följa med vad som hände. Det var en från varje klass som fick en utmärkelse och förutom det också två som fick var sin utmärkelse från mandarinläraren, varav en var Eric då.
Det hela är satt i system, och sannolikt får väl alla elever i något skede en utmärkelse, och de bästa får säkert flera. Kändes konstigt i början men vi ser ju att det sporrar åtminstone våra barn rätt mycket. Det kan ju vara bra att vänja sig vid att stå på scen inför alla andra elever.
Assistant principal Mr White och de aktuella lärarna stod på scenen och tog emot de som skulle få "awards".
Salen var snygg och vi hade bra utsikt från läktaren.
"Jaa, de här handtagen håller nog att knapra på" tänkte Edgar, som förövrigt satt i en stol för första gången vid närmare eftertanke...
Bild på Erics del av skolan, där klass 3-6 går.
Ingången till nya teatersalen, där vi tillbringade en del av eftermiddagen.
Här gäller det att välja rätt buss hem tillbaka. Fredag eftermiddag och efter skolan direkt till fotbollsträningarna.../S&R
fredag 16 november 2007
Eric gillar mandarin
Upplagd av
Shanghajarna
kl
20:47
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Grattis, grattis ERIC va duktig du är! Tänk att du har tillfälle att få lära dig KINESISKA O mycket annat.Sköt om er !HEJ HEJ Ö FAFFA O FAMO
Va ska väl bli av dessa barn!!???
Så länge det går bra och dom själva tycker det är kul med den sorten av uppskattning av deras arbete,är det väl OK,det kanske är det som saknas i skolorna numera.
Hälsar gör
undrande mormoster!!
Skicka en kommentar