
Alltså, om du brinner så ska du INTE ta hissen.
Så tolkade jag denna skylt.
Finns på Tuha Petroleum Hotel in Peking.
onsdag 14 november 2007
Chinglish överallt
Upplagd av
Shanghajarna
kl
16:30
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Viktig information, absolut. Påminner om den i tunnelbanan vid Renmin Square där man uppmanades att inte hoppa in i tunneln: do not jump into the tunnel".
Kanske menar dom "If you cease fire", dvs, om kriget upphör, så ska du akta dej för att ta hissen?
Moffa känner säkert igen tecknet för eld som det tredje tecknet från vänster i första raden.
Skicka en kommentar