lördag 3 november 2007

Akvariebesök

Idag blev det ett besök på stora akvariet. Det var häftigt, med undervattensgångar där man kunde se olika fiskar och t.o.m. hajar underifrån. Det var så där lagom mycket folk så man inte behövde trängas.





Vissa varelser visste man inte så noga vad de var för sort, eller om det var döda stockar som låg i vattnet. Andra var vildare och färggrannare. Vackra sjöhästar och sjöstjärnor och fulare fiskar av olika slag såg vi.


















Små och färggranna.








Konstiga havsdjur. De här såg mera ut som hjälmar.



En till märklig en, vi tror det är fiskens undersida man ser och en mun strax under det gråa.







Här är en släkting till oss; Shanghajen. Men den hade oturen att få mycket löjliga tänder...











Edgar var förstås populär som vanligt.






Borta bra men hemma bäst, tyckte Ed i alla fall !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Konstigt akvarium där man har både hjälmar och stockar i bur. Tänderna som han, shang-hajen visar är nog inte nådiga om det kommer till kritan. Den 3:dje i månaden igen, för 4 veckor sedan satt vi på taket och firade Kinas nationaldag. Tänk vad tiden går.

Anonym sa...

Dolksvansar heter visst dom hjälmliknande fiskarna,i Malaysia
såldes dom levande liggande på rygg,det kanske är det som heter levande föda???!!!
Mormoster

 
Site Meter