onsdag 7 november 2007

Edgar 5 månader och familjen splittras


Ja, nu låter rubriken något drastisk, splittringen gäller bara tre dagar och det är bara mansfolket som flytt fältet. Förutom Edgar då, som stannar hemma med mor och syster. Edgar blir fem månader idag och ska fira på lokala hvc med två vaccinsprutor, jätteroligt...


Alla de här for åt olika håll imorse. En till skolan (Judith), en till Beijing (Robert) och Eric for på skolutflykt i tre dagar. Hemskt att säga det men jag vet inte ens vart de far. Bara att det ska vara nära det ställe vi besökte med moffa och mommo i oktober, Hangzhou. Det blir en tripp med massa aktiviteter. Det är hela klass 5 och 6 som åker till samma ställe, Nanbeihu. Det ska vara vid en sjö som ligger nära Hangzhoubukten och vid foten av ett berg. Sexorna ska bergsklättra men femmorna får hålla sig på marken och i vattnet tror jag. Hur som helst spännande.
Och vad brukar hända inför en utflykt som denna?
Naturligtvis var Eric alldeles rödprickig på mage och rygg igårkväll. Vet inte vad det var för utslag, troligen nåt virus. Men han kände sig frisk i övrigt så vi blundade och skickade iväg honom. Det kan också hända att huden reagerat på hans fotbollsspelande i vitskjorta i förrgår. Jo, det gäller att vara finklädd ibland, Eric tyckte han såg tuff ut och var genomsvettig när han kom hem. Den skjortan andades inte mycket. Nå, vi får se hur det går.
Nu ska jag på målarkurs. Hej från Sofia

3 kommentarer:

Anonym sa...

Intressanta resor ni har på gång. Ser att far klätt sig i ny måttsydd kostym nu när han skall besöka huvudstaden.

Anonym sa...

Hej
Jo, den måttsydda tyckte jag passade perfekt till den här resan.
Har nu varit några timmar i Peking. Ännu inte så mycket att dela med mig ännu om staden, förutom att det är ganska mörkt och lite dimmigt & dammigt. Helt annan luft än hemma i Shanghai. Har jag ingen aning om var i Peking jag befinner mig (på ett ruggigt hotell någonstans), men det klarnar väl så småningom.

Anonym sa...

Grattis Ed,hoppas att du fick lite tårta,det gäller att hålla formen !!:)
Mormoster

 
Site Meter