Nu är Erics gipsade fot ett minne blott.
Han är nu i full gång med sin nya fotbollsklubb QiLin FC.
Här dagens laguppställing.
Som ni ser så hade dom lite problem med Erics efternamn , så han fick heta "Finland" i efternamn idag.
Lagledningen har lovat korrigera detta till nästa gång.
Här går tränaren Jon igenom taktiken inför matchen. Eric passar samtidigt på att visa några dragningar.
Här är han i full gång.
Idag gjorde han sitt första mål för nya klubben. Utjämnade till 1-1 vid en hörna. Gissa om han var nöjd.
Man sparkar in bollen, inte kastar som vi är vana med. Detta har Eric inget emot, för han som älskar att ge inlägg o frisparkar.
Mera taktiksnack på pausen. Tyvärr så måste Eric bryta mitt i, för oturskillen vricka denna gång vänster fot.
Det var dock inget värrigare, för redan ett par timmar efter hemkomst var han åter ute med bollen.
lördag 24 november 2007
Eric Finland spelar för QiLin FC
Upplagd av
Shanghajarna
kl
21:13
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
4 kommentarer:
Talangen pojken, sicka träningen! Det ser bra ut Eric!
Heja, heja ERIC det börjar se bra ut!Faffa säger att du börjar likna ett fotbollsprofs,hoppas att benen håller så du kan spela.Här har vi fått lite snö riktigt lillajul väder härligt ti vara ute.HEJ,HEJ till er alla faffa o fammo!
Hej Sofia + familj! Intressant att läsa om era äventyr! Här i Karperö går livet sin gilla gång, isen på fjärden höll att gå på idag. På hvc knogar vi på som vanligt, det är ont om tider på SNK, men det blir bättre efter julen då vi får 3(!) nygamla läkare till. Hvc har sin julfest på Havsfågeln i Replot nästa fredag. Antar att ni inte kommer hem över julen, men om ni gör det, så kom och hälsa på! Varrma hälsningar, Katarina
Hej Katarina! Kul att få "news" därifrån. Skönt med mera jobbare så det blir mera mänsklig takt på knogandet...Vi är nog på väg hem över julen, så jag sticker mig säkert in en sväng nån dag. Ser jag dig inte på jobbet så kan jag ju svänga in med vagnen i Karperö. Ha en skön advent! Hälsa alla kollegor!! kramar Sofia
Skicka en kommentar