Det har säkert framkommit att det finns en del skyskrapor i vår nya hemstad. Och de flesta har ju många fönster, vissa har hela väggar av glansiga rutor. I en storstad med smutsig luft blir rutorna snabbt smutsiga och hur gör man då?
Vi har sett dem några gånger, de våghalsiga fönsterputsarna. De hänger där som spindlar i spindeltråd och putsar och fejar. Själv vill man ju svimma bara av att se dem nerifrån. Undrar om någon fallit ner nångång? /sofia

3 kommentarer:
Det måste vara klibbiga typer som får anställning som fönsterputsare i Shanghai. Borde kanske fila på mitt CV och höra mig för :-)
Vad händer om man plötsligt känner för ett toabesök på 400 meters höjd? Eller om man tappar tvättsvapen?
Himmel, det funkar att se bloggen på hemdatorn. Jag måste skriva snabbt innan nån (myndigheterna) märker att jag kommit genom deras filter på något sätt. Det är inte sant! Jo du Jonas, det kanske skulle vara något för dig...;)
Skicka en kommentar