
Äntligen på F1. I flera år har man gått och tänkt på det, och nu kom den perfekta chansen. Inte alla gånger som man har F1 på hemmaplan. Här är spänningen olidlig fast dom inte startat ännu. Det kom lite regn i början, men sånt bryr man sig inte mycket i en dag som denna.

Snart snart rycker dom iväg. Minuterna kryper fram...

Här har vi då "de fyras gäng" (Hamilton, Kimi, Massa o Alonso).
Innan Kimi rycker bör väl tilläggas.

Kimi lockades med lite Finskt rågbröd, och på ett huj var han förbi britten och tog ledning.

Som han behöll ända till mål. Hääääärlig och sen får man höra Vårt land.

Heja Kimi o Finland. Läktaren börjar tömmas, men dom mest inbitna fantasterna dröjer kvar. Vi tackar så mycket Oliver för den rejäla flagghanduken. Den kom väl till pass en dag som denna.
3 kommentarer:
Na liiti avondsjuk vaal a jo noo... Ha i så bra!
/Ålandsjohan
Hej Johan
Rolit ti höör åv de. Ha i sjölv så braa.
Shanghairobert
hej på äär,ser fint ut.ha det så bra vi syns tå ni kombä ti baaks ti finland.m.v.h. palli å katti.
Skicka en kommentar