
Staden sägs vara Kinas vackraste storstad, Marco Polo lär ha menat att här fanns paradiset på jorden. Här ska man kunna samla kraft och få andligt lugn, men jag har på känn att detta gällde för länge sedan när människomängden var mindre.
Nu åkte vi ju hit under en av årets största högtider när hela Kina är på ledigt så det förklarar väl en del av turisterna.

Vi hade chaufför som körde oss runt Hangzhous vackra Xihu, West Lake. Vi stannade till på ett par platser för att "njuta" av den vackra naturen. Men det var helt enkelt för mycket folk på vissa ställen så vi fick fara vidare. Intill ses människovimmel vid ett berömt tempel som vi inte ens fick se skymten av...
Det som folk dock tittade på mest var EDGAR. Himmel vad alla GLOR. Och petar och ojar sig och skrattar. De flesta har väl helt enkelt aldrig sett en ljus unge. Och det unnar man dem förstås, men man orkar inte med det HELA TIDEN. Hm, jag ska sluta ropa, de kommer inte att sluta titta bara för att jag vill det.

Vi hittade lugnet litet längre fram, vid en av de stora trädgårdarna som fanns runt sjön. Kinesiska trädgårdar har gamla anor och visst kan man se att det lagts ner möda på att få dem vackra.

Inne i stan längs en bakgata står mommo och begrundar. Inte det mest fräscha stället kanske att ha som matlagningsställe.
Vi tog en tur på sjön också och samsades med en massa andra farkoster, den ena mer utsmyckad än den andra.

Bortom sjön ses böljande gröna bergstoppar.

Moffa och Eric på matinköp inför tågresan hem till Shanghai.

Vi var inte ensamma på tåget om man säger. Men det gick förvånansvärt smidigt i alla fall. Tåget var nytt och snyggt så att resa med tåg kan rekommenderas. Även med bebisar, Edgar han var nöjd hela resan.
Hem kom vi till slut och är många upplevelser rikare./Sofia
4 kommentarer:
Det är tur för EDGAR att få vara i mammas famn.Han är en riktig sjarmör. Ha det så bra.
Hoplaa,
He siir varmt ut tii. Hi i Vasa er höste på komand, skoboda vara snart vintre?
Anyway, ja ha inveckla utveckla hede temperatur monitor system ti Karperö nu. Så vi (ja & Joakim) far å installer e imåron (Oct 7). Ifall wi hittare en web camera i huuse er så lagar wi e ti svara automatiskt å vis web-camera ti er via skype, meir info komber per email.
Tii wart temperaturerna kommer att loggas ska syns jer http://www.ptast.com/~robert/temps/index.html
å allmännt skoboda syns jer http://www.ptast.com/~robert/
För tilfälle testarja systeeme @ Västervik.
Hälsningar från Patrik, Anu å Krååkona
Hej !
Roulit ti lies o si är, verkar som ni haar a superbra tide uvi ! Vi buri kom igaang schenn åp hospitaale.
Lieser just om orkanvarning fö kinakustin åp dn.se o bbc.com; loåter som shanghai troligen klarar se !? Håppas allt bra me är. Häls all inklusive 60åring m fru !
Hösthilsen fra olmes
Hej!!
Det är bra skönt med +12 grader,behöver inte svettas,inte trängas heller.
Britten har kollat hela ert Kinaliv,nu kommer hon att kommentera!!!
Hälsar gör Ulla och Britten
Skicka en kommentar