måndag 29 oktober 2007

Happy Halloween!

Det var den helgen. Pust. Pumpor och spöken och godis. Men barnen tyckte det var roligt så det var nog en upplevelse för oss alla. Inklusive Edgar som delade ut godis åt alla barnen som kom utklädda. Det var häxor, prinsessor, spindelmän, skelett och en massa andra figurer. Jag trodde jag hade laddat upp med alldeles för mycket godis men det for slätt, inte en liten pastill kvar i huset.
Den stora festen var på söndag med pumpaskärande i parken till att börja med, och pumporna blev fina ljuslyktor när det blev mörkt.
Sen var det dags att klä ut sig och följa med paraden kring Seasons Villasområdet före den riktiga Trick-or-treatgrejen började. Ja, godiset kom ju tillbaka till huset om än i annan form om man säger. Eric och Judith hade väskorna fulla och sjuka fötter när de kom hem till slut.
Idag var det nog glada miner på väg till skolan men fötterna var litet möra enligt Judith...




Här lyfts locket av och sen ska innehållet karvas ut...








Kanske litet klottigt, men kul!







Sen var det godisjakten kvar.
















På väg till skolan morgonen efter busandet. Nu blir det att plocka bort spindlar och spindelnät. /Sofia

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det såg nog lite klottigt ut när man ser ERICS miner.Tänk vilka upplevelser för barnen ,roligt hade de säkert.Hälsningar från KVÄNBACKA.

Anonym sa...

Hej!
Tur att spökena inte for iväg med någon av er. Edgar förresten, var är han? Han syns inte på någon bild!
Mommo

Anonym sa...

http://sv.wikipedia.org/wiki/31_oktober

Där står det att (Halloween-)dagens namn är Edgar, så grattis Edgar!

Anonym sa...

Edgar "lyckosam spjutman"!

JonasG sa...

Grattis Edgar!

Anonym sa...

Ska föra hälsningarna vidare till honom.

 
Site Meter