Idag var det stora cykelhandlardagen. Barnen fick välja cykel och provåka förstås. Det plockades på en del extrautrustning och vi betalade kring 100 euro per cykel. Nu har vi dock inte fått några cyklar ännu så få se nu om de lurat oss. Det skulle vara hemkörning idag men de ringde och sa att det blir imorgon kväll. Barnen kommer att vara ytterst otåliga imorgon men det blir bara att vänta.
Nu är det bara två cyklar kvar att inhandla, men det får bli en annan dag.
Nu kan man ju få billigare cyklar också som syns på bilden. Men kvalitetsmässigt är det skillnad, tror vi. 139 yuan = ca 14 euro.
8 kommentarer:
Det var fina cyklar hoppas ni har fått dem redan Ha det så bra.
Såhär skriver Shanghai Daily idag apropå hjälmar i Shanghai och ev. tvång att bära sådana: "Generally, in Shanghai, you don't have to wear a helmet when cycling. Of course, you may wear one if you feel like doing so."
Alltså, det är inte förbjudet att bära hjälm men man får göra så "om man känner för det". Har kanske att göra med befolkningsstrukturen, mera hjälmar betyder flera överlevande i trafiken. Men som de Vätternfarare ni har i huset, visst bär ni hjälm!
Absolut hjälm, man får ju föregå med gott exempel för andra som ännu inte förstått vitsen med hjälm./Sofia
Cool cykel du har där Eric.
Har Sofia Salander hackat Kinas nät, då hon nu kan kommentera också???
Yes, Sofia Salander rules!!
Glöm inte att din bror fortfarande är i livet...
Ssssss...
Skicka en kommentar