Kinas nationaldag idag och en hel ledig vecka full av äventyr framför oss. Mommo och moffa har anlänt och dras nu med på diverse utflykter.Det blev en sväng till närliggande Century Park idag. För alla Vätternrundancyklister var detta fordon ett självklart val när det skulle väljas transportmedel genom parken. Det var fullt av clowner i parken idag, det var första dagen av en internationell clownsammankomst i Shanghai så vi fick se en del kul typer.
Här ses en del av de mera välansade buskarna.
Parken var stor och centralt låg en sjö som vi cyklade runt. I samma park kan man avnjuta mäktiga fyverkerier nu i samband med nationaldagen.
Vädret har varit fint de första dagarna efter gästernas ankomst, kring 25-30 grader och litet disig sol. Imorgon bär det av på silkesköp.

1 kommentar:
Alla clowner är samlade i Shanghai alltså... :-)
Skicka en kommentar