'Äntligen hemma!' pustade vi alla tre när vi vid niotiden på kvällen kom hem från veckoslutsresa till HuangShan, Gula bergen.
Bergsklättring i regn, snö, total dimma samt en alltigenom kinesisk resa hade utmattat oss rejält.
Några bilder från nattåget följer. Senare kommer mera bilder, men för tillfället litet bråttom till tygmarknaden...

Rooobert, Rickard och Sofia ska tillsammans med fotografen Mike stiga på nattåget. Bara det en upplevelse i sig, tre bäddar ovanpå varann och sammanlagt sex bäddar i en öppen kupe´. Inte lyx direkt men helt ok. Efter 12, när lampan släckts, hördes inte ett knyst. Konduktören hade stenpli på resenärerna.
Här ses en udda kille visa sina talanger. Han hade ett eget skriftspråk och sade sig kunna skriva vårt språk med sina tecken (???) Han frågade vad vi hade för religion och berättade att han själv var kristen. Som bevis sjöng han en stump från en kyrkmelodi, en som sjungs vid varje gudstjänst hemma hos oss, tror jag. Vackert. Men hans krumelurer tror jag visade på schizoid personlighetstyp, såpass udda verkade han. Men en krydda på resan blev han för oss.
Här skrattar Mike, en medresenär från Roberts jobb, som tidigare besökt Gula bergen och skulle hjälpa oss hitta rätt (gick väl så där...)
/s, r o r
4 kommentarer:
Vi väntar med spänning på att få höra vad ni varit med om..
Hej!
Intressant att läsa om era äventyr!! Vi kom nyss hem från Vuokattibergen...Liiite ditåt eller?
Sköt om er!
Ni tycks nog vara uppfinningsrik,tur att ni kom lyckligt där i från.Det är snart dags för RICKARD att börja hemresan hoppas det är lika roligt att komma hem som det var att fara. HÄLS. från KVÄNBACKA!
låter som en spännande äventyr ni varit på. jag kom just hem från innebandy. rickard är hemma nästa gång de e innebandy så då kanske kommer han o spela också(fredag). ha de bra!
Skicka en kommentar