måndag 13 oktober 2008

Glada barn och vackra blommor

Så här fina är Lindas och Jonas blommor ännu, trots att det redan gått många dagar sedan de införskaffades. Näckrosorna gick det dock inte så bra för ...;-)




Sällsynt, men det händer. Att alla barn är glada samtidigt. Än mera sällsynt att det fås på kort.
Idag är det måndag. Imorgon kommer Nancy tillbaka från Filippinerna där hon varit senaste veckorna för att förnya sitt visum. Hennes vikarie slutade således idag. Det är rätt stökigt med visum hit och dit och barnskötare som turar varann från och till, man vet ibland knappt namnet på den som har hand om ens barn. Hemskt egentligen. Men barnen och ffa Edgar gillar filippinskorna. Och de är jätteduktiga.
Det blev en sväng till stan idag för modern, tillsammans med grannfrun. Så nu har man strosat längs West Nanjing Road, kollat in nya Mark's & Spencer varuhuset, sett var Portman Hotel ligger och kollat in litet smalare kinagränder. OCH icke att förglömma; ätit supergoda ribs-revbensspjäll på en fräsch restaurang. Dit ska vi dra farbror Rickard när han kommer på besök! Och det är bara ett par dagar till det. Det gäller att ta vara på besökstiden, för den går så fort har vi redan konstaterat vid flera tillfällen.
Nu är det dags för boken.
Gonatt hälsar Pia








7 kommentarer:

Anonym sa...

Ed, nu ett år o fyra månader, undrar om han börjat efter moffa ännu eller talar han bara filippinska?

Anonym sa...

Har ni kvar böcker från shoppingen på Akademibokhandeln fortfarande? :)

Anonym sa...

Allt börjar vara packat o klart. Tittar man i kappsäcken ser man bara rågbröd, ost och nånting gott till Eric o Judith :)

Shanghajarna sa...

Vad gäller böckerna vi shoppade så är det en hel del oläst än, och de kom också övriga österbottningar på området till godo!

Anonym sa...

Hej
Träffade på Rickard i byn nyss.
Han var på väg till Shanghai!
Sände hälsningar med honom, hoppas
de kommer fram.

Anonym sa...

Hejsan!
Så var man tillbaka i Vasa. Tack än en gång för er gästvänlighet! Resan kunde inte ha varit bättre, känns bara som om den gick allt för snabbt. Nu är det bara att blicka framåt. På söndag kommer sambo...:) H: Linda

Shanghajarna sa...

Tack själv, Linda, det var jättekul med besök! Lycka till med samboendet!

 
Site Meter