söndag 5 oktober 2008

Stora brodagen


Vi har under veckan som gått sett broarna Yangpu, Nanpu, Lupu och Xupu. Idag var det dags att se det nyaste o finaste orten har att erbjuda, Hangzhou Bay bron på mäktiga 36km. En sån, kanske någon fil mindre, skulle passa perfekt mellan Replot o Holmsund.
Lin var vår privata guide för dagen. Lite regn att börja med, men sen blev det bättre.

I samma sväng passa vi på att besöka staden Hangzhou. Här utanför nationella temusèet kollar vi tebuskarna.

Halloj, önskar ni skjuts? Kör billigt idag.


Lunch på någon "famous" restaurang i Hanghou. Hörde detta ord säkert 100ggr idag.






Old street i Hangzhou, staden var gammal som gatan.
Jonas poserar med sitt sällskap framför tjocka Budda.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kurragömmaställe där bland tebuskarna. Bilden är tagen precis när jonas efter en lång jakt hittat rooobert bakom buske nummer 986?

Anonym sa...

Helt rätt gissat. Lite låga buskar så det var svårt att gömma sig.

Anonym sa...

Blev visst ett anonymt svar.

 
Site Meter