lördag 4 april 2009

Century Park och Brownie-eden

Oscar med nya kineskompisen som gärna ville bekanta sig.

Nog är det tomt i huset efter att Oscar åkt. Edgar har nog funderat en del över vart han egentligen tog vägen. Det var riktigt roligt att se killarna lära känna varann, och mot slutet av besöket var de som bröder mer eller mindre. Pucklade på varann och slet leksaker av varann mm, men mest verkade de ändå gilla att ha lekkompis.
Sista dagen var det besök i Century Park, bra med "frisk" luft för de något trötta föräldrarna som kvällen innan varit ute på stan och svirat...
Sen var det bara att säga hej då och tack för besöket! Vi ses sen till sommaren.





Det blommade i träden i parken och många ville fota sig med de fina blommorna i bakgrunden.

Idag, lördag, är det regnigt. Judith och jag for till restaurang Flying Fox för att närvara vid flickscouternas sammankomst. Brownie-eden skulle sväras för att flickorna ska vara fullvärdiga medlemmar. "I promise to serve my Queen and to be kind and helpful" var en del av det de skulle rabbla utantill. Nu minns jag inte resten, måste be Judith skriva in hela eden. Det gör väl inget fast Halonen kallas Queen, det är ju ändå en 'hon'.
Nu börjar ögonen bli trötta. Det är snart midnatt. Mera en annan dag.
Sofia

Inga kommentarer:

 
Site Meter