Påskannandag och regn, men nästan 20 grader. Här har vi haft vardag igen, barnen for till skolan i vanlig måndagsordning, ja t.o.m. mamman for till skolan idag.
När det blev kväll och barnen mättats med plättar for alla vuxna på Kinarestaurang för att äta litet pinnmat. Det blev en del olika rätter, vissa godare vissa mindre goda. En fisk i akvariet pekade vi ut och den fiskade man upp och tillredde åt oss. Sen att den smakade gyttja är ju en annan sak.
Mitt i måltiden blev Robert plötsligt attackerad av en servitris som misslyckades med att öppna en vinflaska. Hon fick förvisso upp flaskan men det sprätte ut en hel del rödvin runt omkring när korken väl kom ut. En stor del på Roberts bruna skinnjacka. Så det blev att tjata till sig en rejäl rabatt när notan kom.
Nu lyckades hon också putsa bort en del av fläckarna så rabatten blev inte så märkbar men ändå. Skam den som inte försöker!
Mätta blev vi och vi var hemma före åtta, i god tid för att kunna natta alla barnen!
Hej igen! S
måndag 13 april 2009
Måndagsmiddag
Upplagd av
Shanghajarna
kl
20:10
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Hejsan från 3:an ser att ni mår och har det bra.Kanske ni har sommar redan ? Idag snöar det på ert hus just nu noll grader . Blåsipporna har slagit ut i häcken och svanparet söker öppet vatten. Hälsn. mumsen
Skicka en kommentar