Här nere på vår gata ska det snapsas ikväll. Inte så mycket potatis och sill kanske men det blir nog bra ändå.
Det är 30+ och disigt. Luftfuktigheten är tuff nu, det dryper av väggarna. Möglet tar snabbt över så dagsfärskt bröd gäller.
Inne går det att vara utan problem men man får tar utsidan i etapper.
Edgar och hans mor var nyss till marknaden och handlade kött och grönsaker. Undrar hur hälsosam köttfärs jag köpte, i 30 graders hetta i ett stort utetält... Jag tror vi svettades en liter under inköpsresan som bara tog ca halvtimmen.
Dygnsrytmen är något omvänd för de större killarna i familjen. Eric lägger sig vid 7-tiden på kvällen för att sen vakna klockan 3 på natten. Då är det fotboll. Sen får de sova ett par timmar innan det är dags att fara iväg till skola och jobb. Förra natten förlorade Erics favoritlag Portugal, så det var dystra miner vid frukostbordet.
Nu sover Edgar och mamman ska vila litet också.
Hej så länge!
Sofia
4 kommentarer:
Tufft Eric, jag deppade också... nu får vi hoppas på Holland tycker jag.
Glad midsommar allihopa! (glömde jag..)
Nu, Eric, när även Italien är ute återstår bara att heja på de gamla mästarna, de som brukar vinna när det gäller ;-)
otrolit att holland blev utslagna av ryssland :( spanien hejar jag på nu efter att de gick så här me holland..
Skicka en kommentar