onsdag 25 juni 2008

Lite jobb o teknik


Hittils har bloggen hållit sig långt borta från jobbet, den egenliga orsaken varför vi befinner oss i Shanghai. Nu inför semestern ska jag passa på att göra ett litet undantag och presentera en av våra produkter och lite hur det går till i jobbet.

Här en Wärtsilämotor W8L46 på 7800kW/500rpm, som ska installeras i en 17.300dwt multifunktionsfartyg som byggs av varvet Hudong-Zhonghua för en tysk redares räkning.

Efter 5-6 veckors sjötransport (Bermeo-Rotterdam-Shanghai) anlände den till varvet tillsammans med propeller, växellåda + en hel del kringutrustning.
Här förbereder man för att lyfta in motorn i båten. Dom får ta 2 kranar till hjälp för motorn väger hela 120TON.
Härifrån tar det runt 3 månader tills båten är klar för sjöprovtur och leverans.
Nu är det bara att vänta tills varvet installerat klart, och sen skickar vi våra servicekillar för att starta upp åbäket. Hälsningar Robert

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skall nog till mera än en vanlig kinesisk flatbottnad djonk för en motor på 120 ton.

Anonym sa...

GRATTIS,grattis SOFIA på din dag,ha en trevlig dag!Men ni har säkert fullt upp med förberedelser inför resan.Vi önskar er en lycklig resa o välkommna hem!HÄLS.faffa o fammo!

Shanghajarna sa...

Tack, tack för grattisarna! Ja, dagen går i packandets tecken. Det gäller att plocka fram några tröjor har vi förstått...Vi ses snart!/Sofia

Anonym sa...

GRATTIS SOFIA!!!

Hoppas att dagen varit trevlig trots all bestyr.
Resan hem går säkert som en dans,låt Ed underhålla resenärerna!!

Mormoster

Anonym sa...

Varmt Grattis Pia!

Hoppas Du haft en trevlig och bra födelsedag.
Hoppas vi ses i sommar!
Kramar
marita Ulf

 
Site Meter