söndag 15 juni 2008

BISS Summer Fair

Igår firades skolans årliga sommarfest. Det var en rejäl fest med många olika program. Det var dock inget för 1 åringar, så Sofia fick stanna hemma med Edgar.

Här grillade man så det stod härliga till. Byggnaden bakom är Primary building där Eric går.




Här parkerar man bussar normala skoldagar. Här skulle festen arrangeras, men på grund av regnet fick man ordna allt inomhus i 4 olika byggnader. Nu hade man bara vattenkrig här.
Längst bort den nya byggnaden Senior building.





Ett luftslott hade man blåst upp i gymnastiksalen. Här svettades Judith en bra stund.
Robert fick hålla ordningen i slottet under 30 min och bara det var svettigt.


Sen var det dags med lite lugnare program. Här knåpar man ihop halsband och vindmöllor.




Det här var många elevers favorit. Det är inte var dag man får ostraffat kasta en genomblöt svamp på en lärare.

Eric vätte ner rektorn senare, men tyvärr hann inte kameramannen med.



Judith hade ocskå uppdrag för dagen. Här övervakar hon lottdragningen vid Rainbows gruppens "stall".

Eric o kompisen ?. Eric svettig i nacken som vanligt.







Efter 4 timmars rusande hit o dit var det dags för hemfärd. Vi ska ju också orka på grannes hemflyttningsfest om 1 timme. Efter det ska vi sova en stund och sen Sverige möta Spanien (spelas mellan 12 o 2 på natten här). Hälsningar Eric, Judith o Robert.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande saker på gång ser jag. Kul för er att ni kan se EM-fotbollen också. Vem tror du vinner Eric?

Anonym sa...

Att "kasta vatten" på rektorn, kul lek...Hörde på nyheterna att ni fått rejält med vatten det senaste dygnet så man förstår att ni festat inomhus istället.
Hälsningar från Motala

 
Site Meter