onsdag 23 april 2008

Dads and Lads Camp Out

Hm, så var det pojkarnas tur att få en egen stund med sina pappor. Lördagen 17.5 klockan 16.30 till söndag 9.30 blir det SPÄNNANDE CAMPINGÄVENTYR!!
Så spännande det nu blir när man ska campa/tälta på skolans fotbollsplan, ha catering på kvällen och möjlighet att välja mellan hamburgare, hotdogs och kycklingvingar. Toalett och tandborstning inne i skolan och t.o.m. frukosten serveras utan att man själv behöver röra ett finger.
Det enda man själv behöver göra är att dyka upp, ha med sig ett tält (här finns "automatiska tält" att köpa, behöver bara öppna förpackningen så är tältet uppspänt!) och sovsäckar.
Vi hade nog väntat något mera spännande camping.
Men tydligen är det vad alla väntat på för vi fick just ett mail från skolan som meddelade att det inte finns plats för flera deltagare.
Kanske lika så bra, Eric och Robert (och kanske Edgar??) kan tälta på bakgården istället, men där är det förstås inte garanterat tjejfritt som utlovades på skolcampingen...

Nu är det kväll och 2/3 av barnen sover.
Hälsningar Sofia (och Rooobert och Eric)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så kan det gå. Lika bra att campa på gården på sansaliu då. I skrivandes stund sitter vi på två här på Lilltået i Karperö och ser att juljusen lyser så fint i fönstret! Isen har gått och vågorna svallar fritt på Fjärden. Det är fint idag i Karperö...

JonasG sa...

Säkert spännande med skolcamping, kanske lite för spännande för Edgar? Hålller med om att bakgården räcker till.

Samtidigt som allt det här sker har jag avverkat en ny 6-milarunda på Svartsjölandet. Det återstår ännu flertalet mil innan benen är redo för större cykelutmaningar men det bli bättre och bättre. Det för oss varma vädret, 15 grader, lockade fram mången cyklist ur vinterdvalan idag. Ser fram emot en gemensam träning i sommar! Om ni är redo...?

Anonym sa...

hälsningar från terjärv också. här har det varit finnt vår väder också de senaste dagarna. nu börjar det sjäv lusta me camping.

 
Site Meter