onsdag 5 mars 2008

Våren kommer

För kommande Kinaresenärer kan det vara trevligt att veta att man räknar med vår från och med mitten av mars här i trakten, enligt väderlekstjänsten, Shanghai Daily.

Så här ser det ut i vår park. Det finns en hel del buskar och träd som blommar på kal gren, utan blad. Så också "plum blossom", de rosa blommorna på kala brunsvarta grenar som nu är aktuella. De hör våren till i Kina. Har ingen bild på dem idag, tyvärr. Ska försöka plåta om jag får syn på några.



De här gula blomklasarna håller på att öppna sig, önskar jag kunnat bifoga doften också. Likt porslinsblomsdoften i Hässelby, söt och stark.
Nu till gymmet/Sofia




4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra bra bra! Mera vår! Den 19:e ska ni se att det är superväder när ni vaknar på morgonen :)

Anonym sa...

Har vasterom Afrika var det plus tjugosju celciusgrader igar. Det ar sakert denhar typen av vader som aar pa vag osterut, mot Mitten s.a.s..

Anonym sa...

Hej vänner!
Fick en sån otrolig saknad efter er igår kväll och som på beställning träffade jag E.S. idag!! Så jag bad om någon typ av adress till er och fick då denna. Vad roligt att få läsa om Er otroliga upplevelse i stora Kina! Kommer att följa med er här i fortsättningen. Hoppas att vi "tjejer" kan träffas i sommar. En önskan om detta har redan kommit fram via S i Jakobstad och A i Vammala. Ha det så bra! Kramar till Er alla! H. Cati

Shanghajarna sa...

Hej Cati! Roligt att du hittat "hit". Vi ska försöka hålla igång bloggen även framöver. Och visst, stor sommarträff vore inte illa! Här slutar skolorna först efter midsommar men sen kommer vi hemåt. Ha det bra själva där hemma så länge! Hälsningar pia

 
Site Meter