Hej och hå!
"Hemma igen", något trötta men belåtna och många äventyr rikare.
Orken att gå igenom resan vi gjort infinner sig inte ikväll men vi ska i alla fall meddela att vi är tillbaka och ge er några bilder från det sista vi såg innan hemfärden till Shanghai.
Här ses alldeles pinfärska terminal 3 i Beijing. Världens största flygplats. Formad som en drake även om det var något svårt att direkt se likheten.
Man kommer in mot och ut från flygplatsen på vägar som omsluter ett ovalt glastak (det som ses på första bilden). Dit kommer tågen att gå som tar passagerare från centrum till flyget. Bakom ses själva terminalbyggnaden som har hundratals trekantiga takfönster, formade som drak"fjäll" eller taggar. Luftigt inuti, snyggaste toaletterna på hela resan.
torsdag 27 mars 2008
Försmak på OS-staden
Upplagd av
Shanghajarna
kl
21:57
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Har ni haft Ed på sträckbänken? Jag tycker han blivit så låång.
Tilläggas bör att man åker med tåg från incheckningen till gaten, om den ligger lite längre bort. Vi var något fundersamma när gången mot gaten tog slut och vi slussades in i ett Gröna Lund-liknande färdmedel som förde oss vidare.
Skicka en kommentar