Döm om vår förvåning när vi igår kväll kikade ut genom fönstret. Stora vita flingor föll från himlen, så visst kan det snöa här också.
I morse när vi gick till bussen så hade det frusit ett tunt lager is i vattenpölarna. På kontoret hade vi inte mer än runt 17 grader, så lite kallt om fingrarna hade kontorsråttorna. En kall blåst drar igenom Shanghai nu och det känns som -15 hemma i Karperö. Kanske man borde ha tagit med vinterjackan hemifrån...Nåja, vi ska hålla ut, om några veckor är vårfesten här./Robert
4 kommentarer:
Ja tammetusan! Det är annat väder det än de 37 grader (+) ni bjöd på där i Pudongomrdået runt den 3 oktober
Här är det snö slask o regn om vart annat från 0 till 3 graders köld.Väntar på skidföre,må så bra.
Strålande sol +6 ,en vårvind i mitten av januari,snödropparna
lyser vita i den gröna gräsmattan,det är jan på Gotland!!
Mormoster
Ni Hao! Ville bara meddela att studierna i Mandarin på kronoby Universitet (KU) har inletts. Vi hade tur som fick en lärare från Taivan. Wow, nu får vi lära oss dubbla antalet tecken.
Skicka en kommentar