måndag 28 januari 2008

Mera snö i Shanghai

Fotografen har varit lat idag, men det är inte så roligt att gå ut och fotografera i +1 grader och isregn. Det har snöat hela dagen idag och det är rejält med slasksnö på vägarna. Det har kommit snö här också tidigare år men inte så ihållande som i år.
Staden är väl inte riktigt förberedd på sånt här väder och bilarna med sommardäck är stora riskmoment. Trafiken löper långsamt.
Därför kom det meddelande från skolan idag att skolan är stängd imorgon och kanske på onsdag. Halleluja! Barnen jublade och vi ser fram emot en-två dagar med dvd och tv-spel. Och kanske lite hederligt gammalt kortspel. Få se.
Mamman har varit på uppköp på copymarket, det blev ett stort sängöverkast i lapptäcksstil, riktigt mysigt. 300 rmb, ca 30 euro. Rätt nöjd över köpet faktiskt. Borde passa i Karperö också. Någon som behöver ett sängöverkast?
Nu är har lugnet lagt sig över Seasons Villas, snön lyset vit på taken, nästan bara mamman är vaken. (Hm, Judith har inte somnat hör jag och Eric spelar ännu x-box, men Edgar sover i alla fall). Robert på resa i fjärran land. Ha det gott och lycka till alla med stora magar!/S

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hälsningar från en med "stor mage". Var till vcs idag ,babyn väger 312g, veckorna stämde och hjärta o allt annat var ok. Bara min rygg vill inte orka med arbete som jag har, är sjukledig veckan ut.Hälsa alla där hemma. H. Satu+familj

Anonym sa...

Hej ni har riktigt fått en släng av en vinter.Här har vi nu fått riktigt vinterväder.I mårgon bär det av till ett varmare land nån vecka.Hoppas att det går bra. Hälsningar till er alla dit från KVÄNBACKA.

 
Site Meter