torsdag 24 januari 2008

Mr Lobelt på vift

Hej
Just nu befinner han sig en bit från Shanghai. Inte långt borta, men inte heller nära (>1000km bort).
Det är -8 grader, kollukten från dom många kolgruvorna här Väster om Bergen är kännbar. Dom är kända för sina handskurna nudlar som ser ungefär ut som rullade ostskivor.







Bor på World Trade hotell mitt i stan. Staden har 4 miljoner invånare. Vårt uppdrag är att besöka stadens kända generatorfabrik Fenxi. Var befinner vi oss?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gissar på Kina.

Anonym sa...

Jag tycker bilderna påminner mig om staden Taiyuan, provinshuvudstaden i distriktet Shanxi nordöstra Kina? Enligt vissa uppgifter ligger Kinas modernaste raketbas ligger här bakom Kinesiska muren. Av killens vintermössa liksom av snön på taxibilens bakre kofångare att dömma är det kallt idag i Taiyuan.

Anonym sa...

Moffa gissar helt rätt. Undrar om han inte fått lite insider information...

Anonym sa...

Eftersom frågan var var ni befinner er så anser jag att också jakob gissade rätt...

Anonym sa...

Hmmmmpfr, ja man får väl godkänna Jakobs svar. Nästa gång får vi vara lite tydligare i våra frågor.

 
Site Meter