Hej
Just nu befinner han sig en bit från Shanghai. Inte långt borta, men inte heller nära (>1000km bort).
Det är -8 grader, kollukten från dom många kolgruvorna här Väster om Bergen är kännbar. Dom är kända för sina handskurna nudlar som ser ungefär ut som rullade ostskivor.
Bor på World Trade hotell mitt i stan. Staden har 4 miljoner invånare. Vårt uppdrag är att besöka stadens kända generatorfabrik Fenxi. Var befinner vi oss?
.jpg)
5 kommentarer:
Jag gissar på Kina.
Jag tycker bilderna påminner mig om staden Taiyuan, provinshuvudstaden i distriktet Shanxi nordöstra Kina? Enligt vissa uppgifter ligger Kinas modernaste raketbas ligger här bakom Kinesiska muren. Av killens vintermössa liksom av snön på taxibilens bakre kofångare att dömma är det kallt idag i Taiyuan.
Moffa gissar helt rätt. Undrar om han inte fått lite insider information...
Eftersom frågan var var ni befinner er så anser jag att också jakob gissade rätt...
Hmmmmpfr, ja man får väl godkänna Jakobs svar. Nästa gång får vi vara lite tydligare i våra frågor.
Skicka en kommentar