fredag 11 januari 2008

Det femte språket

Nu var första skolveckan över. I helgen väntar fotbollsmatcher både lördag och söndag för Eric.
Det har varit som vanligt i skolan, säger barnen när man frågar.
Ikväll innan läggdags utbrast Eric; "Je m'appelle Eric!" (Jag heter Eric, på franska). Så nu har franskalektionerna börjat! Det är ju tur att man som mamma hänger med i svängarna, att man åtminstone i något skede får veta i stora drag vad som händer...Engelskan är nu så stark att han har mindre stödengelska och plötsligt fanns rum för ett språk till. Undrar var hjärnan lagrar alltsammans. Imorgon är det förresten finskalektion, det hör till lördagsnöjena hos Svartsjös. Det börjar nog bli en månad sedan sist nu så nu ska det bli av.
Dags för boken och sängen för de som är hemma. Wärtsiläiterna är på nyårsfest. Hej hej!/sofia

1 kommentar:

Anonym sa...

Bon courage avec les études de français Eric!

 
Site Meter