Hej hopp! Här var det vinter. Nästan lite roligt med snö när man inte förväntat sig någon. Det var många barn på gården tidigt i morse för att samla ihop snö till snöbollar innan snön smalt bort. Dock inte de finländska barnen, de var inte så värst entusiastiska. Nu syns inte snön på marken längre, men det dalar ner flingor ännu.
Det skulle ju inte kännas speciellt kallt med 2-4 plusgrader om de hade byggt hus som var bättre isolerade, men nu är det dragigt värre, ffa från de stora fönstren. Men finner man på råd så klarar man sig, vi har köpt tält! Ett litet ett med stor öppning åt ena sidan, ett som spänns ut av sig självt genast det kommer ut ur förpackningen. Blir spännande att se om man får vikt ihop det sen. Det är jättebra för Edgar som nu kan sitta och leka på vardagsrumsgolvet utan drag från fönstren. Och lite extra kul var det att leka i tältet.
I stora delar av Kina är det snökaos, vägar oframkomliga och tåg/flyg som är försenade. Men det ser vi ju inte mycket av här inom murarna på Seasons Villas. Men tufft för alla miljoner som ska resa hem till familjen under kommande nyårsfirande.
/S
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar