lördag 23 maj 2009

Taikang lu

En lördag på Taikang Lu.
Riktigt mysigt ställe, på Puxi-sidan. Små gränder och proppfullt med butiker, restauranger och faktiskt också enstaka hem mitt ibland alltsammans. Det är konstkvarteret, där man hittar allt från oljemålningar och svartvita fotografier till kinesiska prylar och modern-asiatiska designgrejer. Vi fick hela 6 timmar för oss själva Robert och jag, och vi passade på att ströva runt i området i lugn och ro.
Besökte även apoteket, det stora apoteket, som ligger strax intill Jing'an temple. Där fanns allt mellan himmel och jord. Från blodsockermätare till rullstolar och antibiotika och kinesiska örter och rötter. Det dyraste måste ha varit någon slags ovanlig rot från norra Kina som såldes i fina trälådor. Sisådär 20.000 rmb, ca 2000 euro för en rot. Och den skulle räcka till 4 doser medicin! Vad roten var bra för blev litet oklart men vi skulle i alla fall bli starka av den sas det. Nå, vi höll oss till billigare febernedsättande och litet desinficeringsmedel med tanke på kommande H1N1...
Ska ha Robert att bifoga några bilder på måndag. Än så länge fortsatt censur./S

Inga kommentarer:

 
Site Meter