onsdag 6 maj 2009

Diverse göromål

Det är konstiga tider, inte vet vi vad som ska hända, vara kvar eller inte. Flytta eller inte och i så fall vart? Här på Seasons är det full renovering på gång så på sensommaren ska vi ut. Det börjar väl klarna så småningom vad som ska ske men det är litet knepigt när barnen inte vet.
Nå, hem till Finland i sommar, det är nu det viktigaste. Sen klarar man väl allt.
Edgar har det varmt nu, han vill helst alltid vara ute och härja så även när det är 25 i skuggan. Det har lovats närmare 30 de närmaste dagarna.
Idag var vi på fiskmatning, Edgar och jag. Det blir en sväng via 'fish' nästan dagligen för att dela med oss av vårt bröd till fiskarna och sköldpaddorna.













Det är nu man ska göra ärenden på stan om man ska ha något gjort. Sen blir det för varmt. Igår var det behov av skor, och bilden är tagen på Shaanxi Bei Lu. Nu hittade vi inga skor, inte ens några skoaffärer, men man kan ju inte lyckas varje gång:-)



Snart är kinesiskalektionerna över för min del. Här står jag utanför Mandarin House och tar suddig bild på några medelålders/äldre Taijiutövare. De ställer sig var som helst, här i en livligt trafikerad korsning om än trädkantad. Helst ska ju sporten utföras tidigt på morgonen så man ska var ute i tid om man ska se dem. Nästa måndag är det sista tentamen och jag har idag svettats över mandarinboken för att inte behöva göra det i helgen. Jintian feichang re. Wo yi dian e le, yao chi dian dongxi. Wo juede yi xie shuiguo hao. Zai jian!/Sofia

1 kommentar:

Jakob sa...

Jag tycker både att ni kunde stanna kvar (så jag kan komma och hälsa på en gång till) och komma hem (så ni inte är så långt borta).

Svårt val för mig, det här... :)

 
Site Meter