tisdag 12 maj 2009

Första känningen av H1N1



Ja, så var det dags för Kina och influensan. Eric och jag tog en mycket irriterande taxichaufför till Puxi och ortopeden idag på morgonen. Han, taxiföraren , körde en hysteriskt lång omväg till stan så vi höll på att bli riktigt sena. Nu var också doktorn sen så det jämnade ut sig.
Men, innan man kom in skulle tempen tas och formulär fyllas i, där man skriver under på att man inte haft samröre med grisar de senaste veckorna eller varit till influensadrabbade ställen nyligen mm.
Kändes litet pirrigt. Men det lär nog bli pirrigare vad det lider.
Eric slapp kryckorna och har nu bara en stödsko på foten, så han får gå, men inte mer än nödvändigt.
Ha det bra!
Hälsar Eric och Sofia

2 kommentarer:

Jakob sa...

Kan tänka mig att det är glada dagar hos ansiktsmaskleverantörer dessa dagar. De har nog sin framtid säkrad nu...
Eric måste för övrigt fixa foten nu snart så vi kan lira boll i sommar!

Moffa sa...

Läste att "The New Disease" redan finns i alla nordiska länder liksom i Shanghai. Kanske dags klä munnskydd på Roobert när han skall tränga in sig i T-bannevagnen.

 
Site Meter