söndag 22 mars 2009

Söndagsutflykt

Söndag och något måste göras. På pappas förslag for 4/5 av familjen på museibesök till Shanghai Museum vid Peoples Square inne i stan. Här tas inget inträde, det är tänkt att folket ska kunna ta del av Kinas historia. Det var kanske inte så spännande som barnen hade hoppats men nu har vi sett litet gamla mynt från Sidenvägen, Ming- och Qingporslin, gamla möbler, kalligrafi och allt uppemot 10.000 år gamla krukskärvor. Men jag tror nog restaurangbesöket efteråt var snäppet bättre...

Några andra besökare på väg in.









Måttligt imponerade av Mingvasen i montern...








En ful keramikvarelse som Judith fotograferade. Han har tydligen nyss erövrat en baby. Kommer inte ihåg hur många tusen år han var men det kan göra detsamma.










Här ses våren ta över i växtriket. Det är många som njuter av dofterna och ögonfröjderna nu.
Många hälsningar till alla!
Från Sofia, Robert, Judith, Eric och Edgar förstås.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin bild på er fyra! Photoshoppa in Edgar i hörnet och rama in den!

Ååh, kommer ihåg de rosa knopparna och de vita blommorna! Men våren i Stockholm är inte dum heller, har varit vår i luften här också i några dagar nu.

Anonym sa...

Håller nog med att det var en fin bild av er o vilka fina blommor som ni får beundra!

Anonym sa...

Hej
Fin bild på er, blev liti fundersam om man nog får knäppa bild av antika saker på museum? :)
Och våren tycks ha kommi till shanghai, hä är det upp till -15 på natten och på dagarna en par minus grader änny.

 
Site Meter