onsdag 18 mars 2009

Det märks att det är vår

Nu har temperaturen stigit märkbart. Kring 15 grader och halvsol, riktigt skönt att vara ute. Nu har också arbetarna vaknat till liv och det skulle krattas löv på bakgården häromdagen. Det är ju egentligen hemskt, fem man starka ska de räfsa runt litet på några kvadratmeter. Annat är det hemma där 1-2 personer ska kratta stora gårdsplaner tills händerna blöder. Eller åtminstone får blåsor.
Nu kanske dessa gubbar hade fler än en gård att kratta, det må hända men absolut roligare att vara flera.

Annars är det mycket på gång också i övrigt på Seasons. En del av husen ska renoveras och man flyttar invånarna hit och dit. Många har valt att flytta till andra bostadsområden. Bredvid oss har det varit tomt i många lägenheter men nu verkar det bli liv längs gatan igen. Gott så!

2 kommentarer:

JG sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Murar och höghus i all ära, men jag tycker utomjordingarna som invaderar er bakgård titt som tätt är det allra coolaste med er Kinavistelse hittills! :)

 
Site Meter