Tjena! Här ses tvenne tjejer fördriva tiden med kortspel. Judith lär Nancy 'Nio kort' eller 'Stsitibyx' eller vad det nu kallas. Många namn på samma spel.
Judith är hemma från skolan fjärde dagen nu pga halsfluss. Vi fick medicin igår så imorgon är det skola igen. Litet tjock i halsen är hon nog ännu men ingen feber. Här får man Augmentin för sådana åkommor, om det nån läsare som undrar. Vanligt penicillin används inte mycket härborta. Kan man säga härborta? Känns som motsatsord om man säger.
Annars så regnar det, är kallt och blåsigt. Inneväder. Men jag var ute med Edgar på förmiddagen och konstaterade att galonbyxor skulle fint. Joggingbyxor blir snabbt genomblöta när man sätter sig i en kall vattenpöl.
Ikväll tjejmiddag, italiensk sådan. Ska bli svårt att välja igen. Pizza eller pasta, eller nån smaskig sallad? Få se.
Ha det gott alla!
Sofia
torsdag 19 februari 2009
Nio kort lagt
Upplagd av
Shanghajarna
kl
13:16
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Här har flunssorna börjat släppa sitt grepp hos ungdomarna på 7:an annars är det lugnt utom förståss grannens ponny (som tror han är en häst)är upp över öronen kär i en nätt liten "ponnyflicka".Kölden har också avtagit bara drägliga -14 nu.Hoppas maten smakade och flunssan sticker till sjöss.Kram mumsen
Skicka en kommentar