söndag 8 februari 2009

Avslutningen

Sydney blev avslutningen på Australien för vår del. Och vilken mysig stad! Upp och ner for gatorna och vattnet som fanns överallt gör det så mycket vackrare.
Vi passade på att se de nödvändiga sevärdheterna ss Operahuset och Sydney Harbour Bridge men också OS-byn en liten bit utanför stan.
Det blev att åka kollektivt för bilen hade vi lämnat på Sunshine Coast. Men det gjorde inget, man ser en annan del av stan om man tvingas ta sig fram på egen hand med tåg, båt och buss.
Och här var ju allt anpassat till barnvagnar så det var ju lätt som en plätt att ha Edgar med!


Pendeltåg till OS-arenan/arenorna. Där var det mycket aktivitet, alla möjliga sorters idrottsutövare såg man. Området var stort så vi orkade bara med en bråkdel.





Hotellet låg vid Darling Harbour, alldeles vid vattnet, så det var nära att ta sig ut på promenad längs stranden.







Utsikt från gymmet på 17:e våningen, där Eric och mamman tog sig ett pass en morgon...









Sen bara en sista bild, för att visa hur man kan göra för att få en chans att äta sin måltid på flyget utan Edgar i famnen. Svårare om han inte sover förstås. Nu gick det ju inte att ha honom där så värst länge men jag hann t.o.m. spela patiens...



Nästa gång litet Kinabilder igen!
Ha det bra! Hälsningar Sofia o resten

2 kommentarer:

JonasG sa...

Edgar kommer att skratta åt den bilden senare i livet :-)

Anonym sa...

Fina bilder av er mycket har ni varit med om HÄLS.från en snörik FINLAND

 
Site Meter