onsdag 5 november 2008

Obama-McCain?

Man skulle kanske tro att presidentvalet i USA inte skulle synas så mycket här, i Kina. Men det beror på var man är. Sitter man hemma i soffan och ser på TV så är det CNN vi ser på, och de följer minsann valet. Vi har alltså sett valprogram sedan början av 2008 eller så. Det kommer att kännas konstigt när det är över.
Obama har nog övertaget verkar det som, och det skulle vara en skräll om han blir vald. Hoppas det. Världen behöver någon som kan leda, som kan sitta vid samma bord som "fienden" och förhandla utan att det ska hotas med militära medel och krig hit och dit. Men det vet jag ju inte om Obama kan, förstås. Det får man ju se då.
TV. Hm, den enda kanal som barnen haft att se på har varit Nickelodeon, med barn- och undomsprogram, och den kanal vi vuxna mest sett på har varit StarWorld (Idol, gamla såprepriser mm). Men nu har Seasons Villas kommit på att kanalerna är olagliga och norpat bort dem... Tidigare for Disneychannel mm. De fryser ut oss, långsamt. Snart är det bara kinakanaler kvar med kinesiska såpor och dokumentärprogram. Tur det finns billiga DVDkopior att få tag på.

Eric hade en minuts telefontid igårkväll, då fick alla ringa hem och berätta att de levde där borta i Beijing. Mamma var i duschen och hörde inte när han ringde, snyft. Men Robert fick han tag på och det var ju tur. Verkar inte som det går någon nöd på dem. Vi följer med deras egen blogg från Beijing där de redan sett Fågelboet, Vattenkuben (OS-byn) samt Förbjudna staden. Idag är det kinesiska muren.
Nu väntar Chinese Painting.
Hej /S

6 kommentarer:

Anonym sa...

TV från Sverige står och väntar på er i hemmet i Karperö.

Anonym sa...

Heja Obama!

Shanghajarna sa...

tv från sverige? jonas`?

Anonym sa...

Vet inte riktigt hur det förhåller sig med den själva TV:n men senast vi kinesade i K-ö visade Rooobert (Wells) sig i rutan och han är ju från Sväriji...

JonasG sa...

Visst, Jonas har blivit en teve.

Shanghajarna sa...

Som Konfucius sa; Nu blir jag konfys.

 
Site Meter