Judith har, som så många barn i hennes ålder, alldeles för mycket småsaker (läs: skräp) i sitt rum. Nu var vi i akut behov av mera förvaring varför det blev ett IKEA besök senaste lördag. Leverans idag och montering nu ikväll. Judith provligger som bäst sin nya säng.
Det kändes förresten som på den gamla goda tiden, efter att vi flyttat in i vårt nybyggda hus och skulle till att skruva ihop alla hundra möbler vi handlat på IKEA. Rätt kul med montering, undrar om det inte skulle behövas något annat... Måste tänka på saken.
Idag har jag sett det mest hysteriska i julpyntväg, på YuYuan basaren. Och ändå firas inte jul i Kina. Så mycket julpynt har jag aldrig sett i hela mitt liv. Jag blev så tagen så jag inte kom mig för att köpa någonting. Så nu får jag ta mig dit igen nästa vecka, och då ska kameran med. Det ska firas jul i Shanghai i år, med farföräldrar och allt. Så nu ska vi snart börja pynta.
Imorgon nya äventyr, på jakt efter julblommor.
Gonatt/Sofia
måndag 24 november 2008
Nyförvärvet
Upplagd av
Shanghajarna
kl
21:32
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Det var en fin säng.Här har vi fått riktigt vinter med mycket snö hoppas den hålls kvar.Kom just hem från engelska kursen riktigt intresant med ombyte.HÄSN. FRÅN KVÄNBACKA!
Lycka till med pyntningen, är Kinarosen en julblomma?
Skicka en kommentar