torsdag 27 november 2008

Nu är det snart jul igen!


Pepparkaksvärldens Älvsbyhus har kommit till Svartsjös, via IKEA. Ikväll har vi limmat ihop hela tre stycken hus med smält socker. Utan att bränna fingrarna, otroligt.
Vi ämnar ge bort ett av dem i lillajulspresent till de kinesiska gäster vi ska ha på söndag, därav brådskan att påbörja julstöket. Och när det gick bra att göra ett så var det lika bra att fortsätta. /sofia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni verkar inte rädda för de onda andarna när ni inte byggt några kinesiska "böjar" vid takkanterna.

Shanghajarna sa...

Hm, tänkte inte på det... Men som du ser har vi i alla fall hål i väggarna, för draken.

 
Site Meter