söndag 9 december 2007

Julen närmar sig

Nu är det bara 1 vecka tills vi drar hemåt för att fira jul.
Julkänslan har inte riktigt infunnit sig här, vädret är helt enkelt för bra. Solen gassar på och dagstemperaturer över +15 hör till det normala, idag var det ända upp till +20.



Den här "Julrosen" såg vi under vår söndagspromenad idag. Ger kanske en bild av att det är varmt här.




Sol som sagt...



Vissa tecken på höst ser man dock. Beskärning och plantering pågår överallt. Här ses The Men of The Year, som ser på när hon ensamt gräver ett hål för busken.



Shisi yuan, wu mao. Så mycket fick Judith betala för lördagsgodiset på Carrefour.
Igår var det match igen. Dystra miner för det blev förlust med 8-3.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Judith , på namnsdagen 10.12.
Önskar Jessica L.

JonasG sa...

Nästa match vinner ni Eric, Din fotbollsbild är bakgrund på min dator för tillfället.

Läser ni expressen.se:s kinablogg:

http://blogg.expressen.se/kina/

 
Site Meter